Nüüd juba enam kui nädala taha jääb üks pikkade tsiklisõitudega nädalavahetus, millesse mahub autoorienteerumisvõistluse läbiviimine ja motoorienteerumisel osalemine, millest paar märksõna kirja tahaks panna.
Asi algas laupäeva hommikul Skanska suvepäevade autoorienteerumisega. Selle start oli Harutee kaupluse juures ja 130 km pikkusel teel Paatsallu pidid osalejad järjestama fotosid, mis ma teeäärsetest objektidest olin teinud. Pooled neist olid kaardile märgitud ja kujutasid muidu-kah-vaatamisväärseid objekte, nagu sillad, mõisahooned, mälestussambad. Teine pool fotosid oli vähemglamuursetest objektidest, mille kohta kaardil märget ei olnud ja mis nõudsid seega pidevat tähelepanu.
Poolel teel, ajakontrollpunktis Sipa pärna juures said need, kes seni olid ettenähtud ajagraafikus püsinud, mult fotosid juurde, nii et täiskomplekt sisaldas 54 pilti.
Tõtt-öelda oli mul peale VIIMAST startijat Haruteelt Sipale sõit, et sinna enne ESIMEST startijat kohale jõuda, paras sekundite tagaajamine. Õnneks jäi esimene auto sinna paar minutit rohkem hiljaks kui mina :)
10 rajale läinud seltskonnast jõudis õigeaegselt Sipale 4. Ülejäänud jäid lisapiltidest ilma ja nende raja teine pool oli sellevõrra lihtsam (ja ka võimalik punktiskoor kesisem).
Meriti nõudel olin ma kontrollaega juba peale raja valmistegemist ja -mõõtmist poole tunni jagu lühemaks teinud. Nagu võis arvata, muutis see võistluse tempo üsna kiireks, mille üle paljud osalejad ka nurisesid. Vaatamata sellele korjasid võitjad raja puhtaks, st järjestasid õigesti kõik pildid! Teise koha ekipaažil jäi leidmata üksainus pilt.
Võistlus maha peetud, keerasin ma tsiklinina itta ja sõitsin otse läbi Eesti Peipsi kaldale Uuskülla, kus biker.ee rahvas spontaanseid suvepäevi pidas ja selle ärksam osa pühapäevaseks orienteerumise etapiks valmistus. 265 km sai selle Eestit pooleks lõikava marsruudi pikkuseks.
Enne hommikust võistlusstarti oli meeldiv võimalus proovida Marguse KTM 525exc'd. Transalp on selle kõrval omnibuss. Olematu kaal (200 vs 130 kg), värsked kärnakummid, kuhjaga toorest teravat jõudu pakkuv mootor... mmmmmm :D
Laagripaigast võistlusstarti sõites tabas meid igasuguste ilmaprognooside vastaselt äge vihmasagar, mis kohe riietest läbi peksis. Päevapeale tuli sellele veel lisa, nii et õhtuks saapad lirtsusid jalas. No vähemalt kruus ei tolmanud :)
Võistluse ala oli suur - ca 80 km läbimõõdus, ja kontrollpunkte ligi 50. 6-tunnise kontrollaja jooksul läbisime me Margusega neist ligi pooled. Sõitsimegi algusest lõpuni koos, tema muidugi üksjagu igavledes, kuna mina igas kruusakurvis hoo korralikult maha võtsin.
Kaardid olid virumaalikult mustvalged ja raskestiloetavad. Võtsime kontrollajast ca 20 minutit selleks, et kaartidelt kõik punktid arvutisse taguda ja sealtkaudu edasi gepsu. Kindlasti tegi see elu rajal märksa lihtsamaks. Rappuvatel teedel paagil olevast kiletaskust mustvalget kribukaarti lugeda ei ole lõbus.
235 km kogunes meie ca 5-tunnise sõidu pikkuseks ja tulemuseks 7.-8. koht. Kahjuks ei jõudnud me lisakatsele, milleks oli vibulaskmine ja millest märkimisväärset punktilisa oleks saanud teenida.
Tulemuste rehkendamine venitas õhtu pikaks ja koduteele saime alles peale 9. Tallinna poole minevatest ratturitest kogunes 10'ne kolonn. Läbi õhtu-uduse Virumaa sedasi kolonnis kojusõt oli omaette elamus.
Ndlv kogu-läbisõit 852 km puhast rõõmu.
12.03 Dar Es Salaam - Istanbul - Tallinn
3 days ago
No comments:
Post a Comment